112 Acil Çağrı Merkezi

Tüm acil çağrıların “112” numarası altında aynı merkezden karşılanması amacıyla ilimizde 112 Acil Çağrı Merkezi 27 Ocak 2021 tarihinde 110 İtfaiye Acil, 156 Jandarma Acil,177 Orman Yangın Acil devreye alınıp 11 Mart 2021 tarihinde 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil ve 122 AFAD Acil devreye alınarak tüm acil numaralar ”Tek Numara 112 Acil Çağrı” hattı üzerinden karşılanmaya başlamıştır. Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesi sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar ve danışma amaçlı aramalar bir süzgeçten geçirilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan aramaları aktarmak sureti ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla faaliyetlerini 7/24 esasına göre sürdürmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri almak suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezi Hangi Durumlarda Aranmalıdır?

Sağlığınızı tehdit eden durumlarda (Bayılma, Kalp rahatsızlığı, Solunum sıkıntısı vb.)

Yangın durumlarında (Bina yangını, Orman yangını, Araç yangını vb.)

Doğal afet durumlarında (Deprem, Sel, Heyelan, Çığ vb.)

Can ve mal güvenliğinde (Trafik kazası, Hırsızlık, Şiddet, Taciz, Kayıp vakaları vb.)